Hear söker Digital Strateg

Om HEAR:

Hear är en oberoende, full-service mediebyrå som startades 2016. Vi levererar allt ifrån diagnos och insikt, kommunikationsstrategier, medietaktik, förhandling och köp – till uppföljning och mätning av effekter. Vi är en snabbfotad byrå, utformad för och med fokus på ständig utveckling för att kunna möta morgondagens kommunikationsutmaningar.

Som del i koncernen Media Family Holding har vi tillgång till specialistkompetens inom samtliga discipliner. Vi kan enkelt anpassa våra team efter varje enskild kunds unika behov, samt leverera rådgivning av högsta kvalitet.

Vi erbjuder dig en spännande och entreprenöriell arbetsplats där du kommer att arbeta med våra största kunder, ta kundernas digitala affär till nya nivåer, samtidigt som du deltar i utvecklingen av bolaget. Vi är prestigelösa och drivna och ser att du besitter samma egenskaper.

Vi ingår i en stor lokal koncern med bland annat med systerbyråer som Scream, Loudly, The Foundation, All Out och The Content Family.

Om rollen som Digital Strateg:

Rollen digital strateg innebär att du ska leverera den bästa rådgivningen till våra kunder inom digitala medier. Detta innefattar ett holistiskt helhetsperspektiv för såväl betalda, ägda & förtjänade medier. Utöver detta behövs en stor förståelse för kundens affär och målsättningar, samt insikt i hur media påverkar och kan bidra därtill.

Ditt ansvar är att både sätta digital strategi för våra kunder; på årsbasis så väl som i kampanjperioder. Du ansvarar från hela processen från strategi, planering (tillsammans med media manager) och uppföljning. Rollen passar dig som brinner för digital marknadsföring, tekniken bakom den och möjligheterna som den för med sig. Du ska kunna säkerställa att vi i våra digitala processer inkluderar och arbetar med datadrivna insikter och analys för att säkerställa marknadsföringens positiva inverkan på affärsmålen.

Vi ser gärna att du är en prestigelös person med god analytisk förmåga, tekniska kunskap och gärna har erfarenhet från performance marketing hos tidigare kunder. Du kommer ingå i vårt team med de andra digitala strategerna och specialisterna samt arbeta nära i team med övergripande kundansvarig.

  • Kampanjplanering från ax till limpa – strategi och research för digitala medier, planering och uppföljning.
  • Säkerställa att planeringen görs enl vald process och modell för att hålla rätt kvalitet samt efterlever strategin
  • Möten och presentation av digitala idéer samt uppföljningar för kund
  • Bidra till affärs/produktutveckling/innovation inom digitala produkter
  • Tillsammans med kund och team identifiera affärsmål som kan kopplas till en konkret mediestrategi och mätbara marknadsföringsmål
  • Utveckla relationer/samarbeten med nyckelmedier och genomföra förhandlingar

Som person är du:

Social och kontaktskapande och du skall också tycka om att leda och utveckla andra människor.

Du är innovativ, har starkt driv och fokuserar på resultatet. För dig är det självklart att hela tiden utveckla ditt eget lärande och även hjälpa andra bli bättre.

Du tycker om att arbeta i team, är självgående, handlingskraftig och pålitlig.  Du har ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att aktivt finna lösningar på problem. Du är prestigelös och inte rädd för att hugga i.

Du ska dela våra värderingar gällande Laganda, Trygghet, Högt i Tak, Engagemang och Ansvar/ansvarskänsla. Våra kunder vill vi ska känna detta, inte minst stort engagemang och proaktivitet.

Kompetens- och erfarenhetskrav:

  • Relevant högskoleutbildning
  • +3 års arbetslivserfarenhet inom digitala medier
  • Mycket god digital kompetens
  • Hög analytisk förmåga och vana av att hantera stora mängder data
  • Mycket goda kunskaper inom Excel, PPT, Google Analytics, GMP, Adform, User report m.fl.
  • Meriterande om du ar erfarenhet av performance marketing
  • Meriterande om du har en bakgrund inom selfservice-plattformar så som SEM, social media eller programmatic.

Kontakta:

Urban Hilding, VD HEAR, urban@hear.se , 0701881404