Hear söker Digital Media Manager

Om HEAR:

Hear är en snabbt växande, oberoende, full-service mediebyrå. Vi erbjuder allt ifrån diagnos och insikt, kommunikationsstrategier, medietaktik, förhandling och köp, till uppföljning och mätning av effekter. Vi är en snabbfotad mediebyrå med fokus på att ständig utveckla våra kompetenser och tjänster för att kunna möta morgondagens kommunikationsutmaningar, för och i samarbete med våra kunder.

Vi erbjuder dig en spännande och entreprenöriell arbetsplats med stor laganda och stark teamkänsla. Du kommer att arbeta nära våra kunder, delaktig i att utveckla deras digitala kommunikation samt våra tjänster och service inom det digitala området. Vi är prestigelösa, har ett stort driv, ansvarskänsla och engagemang och vill att du uppskattar och har samma egenskaper.

Vi ingår i en stor lokal koncern med bland annat med systerbyråer som Scream, Loudly, The Foundation, All Out och The Content Family.

Om rollen som Digital Media manager:

Som Digital media manager ansvarar du för att hålla ihop kundernas digitala planer och säkerställer koordinering av det operativa arbetet i teamet och är ett viktigt stöd i planeringsarbetet.

Rollen innefattar även ett eget operativt ansvar för att ta in offerter från medierna, bokning, sammanställa statistik för dina kunder, administration, fakturering, materialhantering, mätning, adserving.

Du begär in offerter från media / estimat från specialister, hjälper till med planering, materialspecifikationer, bokning i Marathon samt till medier/specialister, materialhantering till campaign manager, samla in underlag till uppföljning och påbörja grund för detta.

Vi söker dig som har erfarenhet av planering och köp inom digitala kanaler och har ett stort intresse för tittarbeteenden, planering, köp och optimering.

Du ingår som en viktig del i flera av våra kundteam. Du kommer arbeta med både strategiska och operativa uppgifter samt långsiktig planering i nära samarbete med dina kollegor.

Du förväntas kunna hantera stora och komplexa kunduppdrag inom samtliga rörliga kanaler. En viktig grund för ditt arbete är att du utvecklar en stor förståelse, insikt, intresse och engagemang för våra kunders affär och deras målsättningar.

Vi ser gärna att du har en bakgrund från mediebyrå samt en stor vilja att lära dig mer.

Som person är du:

Social och kontaktskapande, du ska tycka om att samverka med och utveckla andra människor. Du är innovativ, har starkt driv och fokuserar på resultat. För dig är det självklart att hela tiden utveckla ditt eget lärande och även hjälpa andra att i din närhet att bli bättre.

Du tycker om att arbeta i team, är handlingskraftig, självgående och pålitlig. Du har ett strukturerat arbetssätt, är analytisk och har en förmåga att aktivt finna lösningar på utmaningar. Du är prestigelös och inte rädd för att hugga i.

Du ska dela våra värderingar gällande Laganda, Trygghet, Högt i Tak, Engagemang och Ansvarskänsla. Våra kunder ska alltid känna ett stort engagemang och hög proaktivitet.

Kompetens- och erfarenhetskrav:

  • Erfarenhet av arbete med digitala kanaler och liknande arbetsuppgifter.
  • Bra matematisk och analytisk förmåga
  • Tidigare systemvana från system som tex Adform, Google Campaign Manager, AudienceProject, Google Analytics, Google Marketing Platform etc.
  • En god förståelse för programvaror som används i ekonomi, till exempel Marathon.
  • Certifikat på ex Campaign Manager, Adform, Facebook Blueprint eller GMP
  • Kunskap om social, programmatic och display kanaler.

Kontakta:

Urban Hilding, VD HEAR, urban@hear.se , 0701881404